MENU
Тема: Повторення і закріплення вивченого з розділу «Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел».
Мета: Закріпити вміння виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел; вправляти учнів у розв’язуванні задач на дві і на три дії; розвивати вміння розв’язувати рівняння, уважність, усне мислення, пам'ять. Виховувати старанність, працьовитість, любов до тваринного світу моря.
Обладнання: Таблиця для усного рахунку, морський світ – риби,  корабель.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку
Ми урок свій починаєм
Наших гостів всі вітаєм.
Що прийшли вони до нас
На урок в третій клас

Першими сідають дівчатка, вони краса, а краса врятує світ.
За ними хлопчики – це сила. А щоб бралася охота і щоб скорилася робота, один до одного поверніться, усміхніться, бо кажуть, що з теплою усмішкою краще і працювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок математики. Урок пошуку істини. Ми з вами на сучасному кораблі «Математика» відправимося у подорож математичним океаном. І урок наш буде пов'язаний з морем, а саме – підводним царством.
Я запрошую вас пізнати морську глибінь і закріпити матеріал уроку. Всі будуть мати завдання. 
У нас працюють знавці у довідковому бюро.

Давайте заплющимо очі і відчуємо звуки, які доносяться з моря.

Море хвилями хлюпоче 
Таємниць відкрить не хоче
Та сміливі будем ми
Доберемсь до глибини.
В корабель усі сідаєм,
В чорне море відпливаєм.
Помандруєм в далечінь,
щоб пізнать морську глибінь.
Ось дельфіни в морі скачуть
Чорні велетні неначе
Будуть друзями для нас
Поведуть по морю нас.

Давайте звернемось у Довідкове бюро і запитаємо у них що вони знають про дельфінів?

Знавець 1. Назва „дельфін" пов'язана з давньогрецькою легендою. Згідно з нею бог Аполон, перетворившись на дельфіна, вказав поселенцям шлях у Дельори, де було засновано знаменитий храм Аполона. Дельфін - білобочка має довжину 2,5 метра, а боки вкриті бурими, жовтими і білими смугами. Ці дельфіни полюбляють супроводжувати судна. Вони можуть невтомно плисти десятки кілометрів і годинами виконувати усілякі акробатичні трюки.
Дельфіни пропонують відкрити зошити і записати число, класна робота.

Каліграфічна хвилинка
—Послухайте ряд чисел: яке число зайве? Чому? 200,400, 152, 600?
—Чим вони відрізняються? Що ви можете сказати про це число?                     

III. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.

1. Усна лічба.
Увага! Увага! Всім на кораблі приготуватись до занурення у воду.

Диво-риба в морі плава
Йде про неї дивна слава,
Мов линець вона плиската
Мова, звісно, йде про ската.

Електричний струм він має
І себе ним захищає,
Як хвостом когось поколе
Буде ворогові горе.

Що ще цікавого розповість нам знавець про цю рибу? А яке завдання підготувала нам ця риба?

Знавець 2. Скат-хвостокіл - прибережний вид, який живе на глибині до 160метрів. Тіло вкрите лускою у вигляді шипів. На його хвості зазубрена голка. Завдовжки до 30 см, яка слугує захистом від хижаків. Трапляються випадки поранення людей. Довжина тіла ската-хвостокола сягає 2,5 м, маса - 20 кг.

Обчисли ланцюжок: 
320+200-120-80-50+400-1
63:9*4+8:6*7+12:6*2

2.Математичний диктант
- Ми будемо у плаванні один рік. Скільки це днів? Скільки місяців? Скільки днів у місяці? Скільки днів у тижні?
-Знайти третину доби?, шосту частину години?
-Записати сусідів числа 300, набільше трицифрове число, найменше двоцифрове число.
3. Робота біля дошки.
Наш корабель все швидше занурюється у воду.
В морі краб, як сир у маслі
Морські недра йому красні, 
Там він наче важний пан
Одягнув рябий жупан.

Що ви знаєте про крабів?
Негайно дізнатись, яке завдання у нас попереду.

Знавець 3. У крабів десять кінцівок. Дві передні - це сильні клешні, якими вони добувають собі корм та бороняться. На голові три пари щелеп. Найсильніші жувальця, подрібнюють їжу, решта її фільтрують. Щетинки на голові служать за органи відчуттів: нюх, дотик та визначення складу води.

Задача (усно)
Довжина велетенського краба - 60 см, а краба-горошини 5 см. На скільки сантиметрів більша довжина велетенського краба, ніж краба-горошини?                                          

60-5=55(см)        

Приклади:
_826       +472      _708       +354
  358         239        325        377

Задача.
З 8 овець настригли 48 кг вовни, з кожної порівну. Скільки овець потрібно, щоб одержати 30 кг вовни?

Продовжуємо вивчати і досліджувати морський світ. Попереду небезпечна риба.

Риба-меч живе у морі      Хто на неї нападе
Вона завжди у дозорі      Від меча її впаде.

V. Закріплення та узагальнення знань.
Шановні знавці, дайте нам повідомлення про цю рибу.

Знавець 4. Риба-меч живе на верхніх шарах моря. Дуже швидко плаває, маючи на носі меч. Своїм носом здатна пробивати борт кораблів. Опускається риба на дно й мечем викопує молюски, якими живиться.

Що пропонує риба-меч? Негайно дізнатись.
Сьогодні ми закріпимо вміння виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел; розв’язувати задачі на дві і на три дії та розв’язувати рівняння.

1.Рівняння:
Х – 30 = 340              70 + Х =700                      650 – Х =570


VI. Фізкультхвилинка.

Далі в подорож рушаєм 
Дно морське всі розглядаєм 
 
Хижа, зла цариця моря
Завдає багато горя
Всі її бояться дуже.
Гострі зуби має 
На всіх рибок нападає.

Хто у морі її бачить, 
Той від страху ледь не плаче 
Здогадались хто вона? 
Це акула китова. 
 
Яке завдання нам приготувала акула? І знову запитаю наших знавців. 

Знавець 5. У прибережних водах Чорного моря зустрічаються акули. Шкіра акул вкрита лускою. Пластинкою луска занурена у шкіру, а назовні стирчить її зубець, спрямований назад і вкритий щільною речовиною - емаллю. Луска
заходить і на щелепи, де перетворюється на зуби.
Відомо близько 250 існуючих видів. їхні розміри сягають до 20 метрів.
Рекордсменами є гігантська та китова акули, маса яких може сягати 14-20 тон.

2.3адача. 
На три машини навантажили 465 мішків зерна. На першу і другу машини разом навантажили 290 мішків зерна, а на другу і третю – 318 мішків. Скільки мішків зерна навантажили на кожну машину окремо?
а)читання задачі
б)аналіз
Скільки доданків у задачі?
Чому дорівнює сума трьох доданків?
Чому дорівнює сума першого і другого доданків?
Який доданок можна знайти?
Сума яких доданків дорівнює 318?
Який із них відомий?
Чи можна знайти другий доданок?
Якщо відома сума перших двох доданків і відомий другий доданок, чи можна знайти перший доданок? 
в)вибір дії і запис задачі.
І
ІІ
ІІІ

465 – 290 = 175
318 – 175 = 143 
290 – 143 = 147

Ми все далі і далі занурились і дістались до морського дна. Що це за дивна тварина з багатьма ніжками?

Восьминіжки, восьминіжки 
По морських біжать доріжках 
Важко наздогнати їх 
Бо ж у них по вісім ніг.

Яке завдання нам приготував восьминіг? А що цікавого ви знаєте про нього!

Знавець 6. Восьминоги мають 8-10 мацалець. У всіх восьминогів чудово розвинуті гострі шелепи. Вони дуже отруйні. На мускулястих мацальцях, їх ще називають руками, котрими вони хапають здобич містяться кігті й присоски. У цих безхребетних великий дзьоб, а зір навіть кращий, ніж у орла. Вони мають отруйні залози.

3. Знайти значення виразу:
а – 235, а = 540,612.
346 + а, а = 208, 466. (по варіантах)

У горі, в нічному небі 
Зірка блимає до тебе 
Є у морі зірка теж 
Ти морською її звеш.

4.Самостійна робота. Геометричний матеріал.
(Знайти периметр заданого трикутника. Робота по карточках).

Знавець 7. Що ви знаєте про цю дивну зірку? Яке завдання вона підготувала? У всіх морях водяться морські істоти, що називаються морськими зірками. Своєю будовою вони нагадують п'ятикутну зірку. Налічується близько 500 видів. Ротовий отвір зірки міститься на нижньому боці тіла. Промені морської зірки надзвичайно рухливі, коли зірка повзе, то один із променів трохи піднятий і виставлений уперед, щоб бачити, бо на кожно му промені розташоване око. Морські зірки - хижаки.

Ось і завершується наша мандрівка вивчення морського дна. Пора підніматись на поверхню. Спливаємо?
IX. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон».
Я навчилася…

Молодці ви гарно працювали на уроці! 

X.Домашнє завдання №750.