MENU
Тема. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання з переходом через десяток. Розв'язування задач.
Мета. Закріпити вміння учнів розв'язувати приклади на
додавання і віднімання чисел 6, 7, 8, 9 з передом через десяток, удосконалювати уміння розв'язувати задачі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати старанність, працьовитість.
Обладнання. Математичний океан, квитки, пароплав, рибки.
Урок-подорож
I. Організація класу. Девіз уроку: Думати швидко, відповідати точно, розв'язувати правильно.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами на сучасному кораблі «Математика» вирушимо в подорож математичним океаном. Закріпимо уміння розв'язувати приклади на додавання і віднімання чисел 6, 7, 8, 9 з передом через десяток та будемо розв'язувати задачі. На нашому кораблі є каюти 1-го і 2-го класу. Хто в якій каюті подорожуватиме - ви дізнаєтеся, розв’язавши завдання на квитку.
13-(6+6)=1 
7+5-10=2
III. Основна частина - подорож. 1. Усна лічба.
- Розселяємося по каютах. Уявіть, що ми йдемо коридором. Я бачу номери кают: перший, другий...
- Капітан живе у каюті, яка знаходиться між каютами 59 і 61. У якому номері живе капітан? (60)
- Виглянемо в ілюмінатор. Парами пропливають рибки. 
Порахуємо їх: 2, 4, ... Рибки уже повертаються 24, 22, 20, ...
- Поблизу з'явилась акула і рибки, щоб їм було не так страшно, згрупувались по 10. Порахуймо десятками: (Діти рахують від 10 до 100; від 100 до 10).
2. Математичний диктант.
- Пливемо далі. Рибки передали нам завдання:
- Знайти суму чисел 9 і 2;
- 13 зменшити на 6;
- Перший доданок 12, другий 0. Знайдіть суму;
- Зменшуване 14, від'ємник 8. Знайдіть різницю.
- 16 зменшити на 9;
- Знайти різницю 15 і 7;
- До 8 додати 9;
- Від 12 відняти 8;
- Молодці! Швидко розв'язали.
IV. Розв'язування приладів.
1. Доплили! Виходимо на берег. Перед нами - кокосове дерево. Хочеться забратися на нього, щоб зірвати кокосовий горіх. Для цього потрібно розв'язати кругові приклади.
2.Знайти значення виразу:
- Забралися! А ось маленьке деревце. І на ньому математичне
завдання:
7+а, а=6, 9, 8
а-8, а=14, 15, 11
- Зараз повернемося до своїх кают і відпочинемо.
V. Фізкультхвилинка.
(під музичний супровід).
VI. Розв'язування задач.
Поки ми відпочивали, наш корабель підійшов до гавані. А назва її «Задача». Спробуємо розв'язати задачі.
1. Скласти задачу за малюнком і числовими даними (усно), М179. Дати повну відповідь.
2. Задача МІ81.
3. Наша подорож триває. На обрії пристань Міркуюча. Я кину кожному круг, щоб ви могли самостійно доплисти до берега.

4. Ось ми на березі. Там є будинки. А щоб в них поселитися треба розв'язати математичні вирази:


5. Геометричний матеріал.
Подорож триває. Прибуваємо на острів Геометричний. Тут живуть тварини. Впізнайте їх. З яких геометричних фігур складається котик?

VII. Підсумок уроку.
- Наша подорож добігла до кінця. Чи цікаво було подорожувати? Що найбільше запам'яталось?
- Молодці, діти. Гарно працювали. Дякую всім.
VIII. Домашнє завдання.
№183, 184.